piątek, 15 listopada 2013

24. Gyaru-czyli ślicznotki z Japonii

Gyaru to chyba jeden z najbardziej rozbudowanych stylów (lolita goni go z powodzeniem). Można oczywiście powiedzieć, że tyle stylów ile ludzi uważających się z gyaru, ale dzisiaj chciałabym przybliżyć kilka z tych bardziej popularnych!
Historia
Nazwa "gyaru" pochodzi od angielskiego słowa gal. Jego początki datuje się na 1970 rok, gdy na rynek weszła marka dżinsów "gals" z hasłem promującym "Nie mogę żyć bez mężczyzn". Były kierowane do dziewcząt, które w tym okresie interesowały się modą i przechodziły swój rodzaj buntu. Szczyt popularności stylu datuje się na 1980, żeby dostosować się do zmieniającej młodzieży powstało mnóstwo różnorodnych podtypów.
Wygląd
Gyaru to bardzo dziewczęcy styl. Dobrze się w nim sprawdzają brązowe oraz blond włosy. Oczywiście sztuczne rzęsy, zarówno na górną jak i dolną część oka oraz soczewki powiększające to podstawa. Makijaż na gyaru można zrobić na wiele sposobów i najlepiej znaleźć ten, który będzie odpowiadał naszej twarzy~
Kilka przykładów:



Agejo/Kyabajo

Przedstawicielki tego stylu chcą być sexowne i pociągające, równocześnie zostawiając sobie odrobinę z wyglądu "bissneswoman". Można powiedzieć, że to te "doroślejsze gyaru". 

Manba

Inspirują się wyglądem "californijskich ślicznotek". Białe cienie na oczach, ciemna opalenizna i jasne usta to główne wyznaczniki tego stylu. Oczywiście mnóstwo słodkich i błyszczących dodatków.

Ganguro

Hard-corowa wersja Manby, dochodzą jeszcze mocno utlenione włosy i hawajskie kwiaty na szyi.


B-gal

Gyaru, które inspirują się stylem hip-hop'owym.

Himegyaru

Prawdziwa księżniczka z tiarą i berłem. Mnóstwo loków i ciepłych barw. Nie tylko z wyglądu przypominają księżniczki, ale również z zachowania, dlatego najczęściej utrzymują się z portfela rodziców bądź ukochanego, w końcu księżniczka nie pracuje~

Kigurumin

Gyaru ubrane w popularne, japońskie piżamki Kigurumi!

Kogyaru

Gyaru (które najczęściej ukończyły już szkołę) ubierające się w szkolne mundurki.

Miruteri/Yanki

Gyaru wykorzystująca motywy militari.

Rokku Gyaru

Rokku są bardziej zbuntowane, lubią ciemne kolory, ćwieki.

Rebel Gyaru 

Podobne do Rokku, jednak częściej można u nich zobaczyć tatuaże i kolczyki na twarzy.

Ogyaru

Szczerze mówiąc bardzo zainteresował mnie ten styl, ponieważ wpadłam na niego dopiero przy pisaniu tego posta. Ogyaru to gyaru, które nie dbają o swoją higienę. Nie dbają o dobre maniery czy nawet o swój ubiór.

Ufff ;_; Jest tego oczywiście o wiele, wiele więcej, no i zawsze zostają męscy reprezentanci, niektórych stylów. Mam nadzieję, że zainteresowałam niektórych z was tym kolorowym stylem i spróbujecie poszukać czegoś więcej na własną rękę~

9 komentarzy:

  1. Niemal wszystko już wiedziałam, ale miło przeczytać taki zbiór wiadomości o gyaru w jednym miejscu :3 Choć Ogyaru też nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogyaru mnie własnie bardzo zainteresowała, bo to dość...nietypowe :O Chciałam właśnie zrobić krótki post, w którym wszystko się zmieści dla ludzi którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z gyaru~

      Usuń
  2. Super post! Kocham gyaru

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zaczęłam swoją przygodę z gyaru i czytałam już o tym sporo, ale post bardzo mi się podobał. :) Będę wpadać ^.^

    OdpowiedzUsuń
  4. rokku gyaru jest cudowny <3 !

    genialna notka, jestem zakochana w Twoim blogu - obserwuje natyychmiast. :3

    xoxo

    http://mangr0ves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rokku to jedne z moich ulubionych gyaru♥
      Super, cieszę się bardzo! :3

      Usuń